A Starbucks november elejétől megszünteti az olívaolaj-infúziós kávék forgalmazását az Egyesült Államokban és Kanadában – számolt be a BBC. Az Oleato termékcsalád bevezetése alig egy éve indult Észak-Amerikában, de a vásárlók vegyesen fogadták, és néhányan gyomor- és emésztési problémákra panaszkodtak.
A cég döntését Brian Niccol új vezérigazgató menüegyszerűsítési stratégiájával indokolta, aki nemrég érkezett a vállalathoz azzal a céllal, hogy növelje a megcsappant eladásokat. Niccol, a korábbi Chipotle vezető, beiktatása óta nagyobb változtatásokat ígér a Starbucks menüjében, amit túl bonyolultnak tart.
Bár az olívaolajos italok forgalmazását Észak-Amerikában leállítják, a Starbucks közölte, hogy néhány olaszországi, japán és kínai üzletben továbbra is elérhetőek lesznek az Oleato kávék. A termékcsaládot a Starbucks alapítója, Howard Schultz álmodta meg, akit egy szicíliai olajfaültetvény látogatása ihletett, ahol megismerte a mediterrán szokást, hogy egy kanál olívaolajat fogyasztanak naponta.
A menü átalakítását részben a megélhetési költségek emelkedése miatti vásárlóvesztés ösztönözte: a Starbucks globális eladásai az elmúlt időszakban 7%-kal csökkentek.
Olvass még több érdekes cikket Gasztró rovatunkban!
Forrás: BBC
Kiemelt kép: pexels